سنگینی بی باری

میترسن چشم بخورن؟

1392/10/11 17:15
نویسنده : الهام زمانی
1,069 بازدید
اشتراک گذاری

سلام

چرا بعضی از مَردم اینطوری هستن؟

آدم از همخونهای خودش چیزهایی میبینه و میشنوه که دیگه از غریبه ها توقع نداره.

چند وقت پیش از یکی از فامیلهای خودم شنیدم که گفته بودن الهام و دختر خالش اجاقشون کوره . خوب مگه من با شما رفت و آمد دارم یا مگه من به زندگی شما کار دارم ؟ وقتی شنیدم خندیدم و گفتم عیبی نداره شاید حالا به شوخی یه چیزی گفته . مهم نیست . حالا مگه با گفتن اون من ارزشم کم میشه؟ شعورش تا همین حد هست که زن رو فقط تو زاییدن و مادر شدن میبینه

چند هزار سال هست که بشریت زاییده و رفته

اونوقت هرکس تعداد بیشتری بچه بزاد باید ارزشش بیشتر باشه که نیســـــــــت.

با خودم گفتم :

مثلا دور از حضور خوک بیشترین تعداد زایمان بچه رو داره هر سال چندین بار زایمان میکنه و تو هر زایمان تعداد زیادی بچه میزاد.

از طرفی این خانوم  خودش 2 تا بچه داره . چه خدمتی به بشریت کرده ؟ مگه بچه هاش برای خلق خدا چی کار کردن که من حسرتش رو بخورم و بخوام بچه هایی مثل اون داشته باشم ؟؟

القصه

چند سال پیش یکی از فامیلهامون حامله شد تا جایی که میدونم از چند ماه قبلش میرفت دکتر که جنسیت بچش پسر باشه.خوب تا اینجای قضیه که معلومه و مهم نیست ولی بعد از حاملگی جنسیت بچش رو پنهان کرد.

تا 5 یا 6 ماهگیش میگفت هنوز معلوم نیست بعدش هم وقتی پرسیدیم پیچوند . مادرش گفت دخترم نمیگه بچش چیه. نَپُرسین میخواد سورپریز کنه.

خوب ما از ذوقمون میپرسیدیم . اصلا به ما چه.

تو ذوقمون زدن. لازم به ذکر هست که کلا در طول حاملگی ایشون رو یک بار بیشتر ندیدیم و یک بار فقط پرسیدیم که جواب دندون شکن گرفتیم.

 چی بگم که ایشون باکلاس و تحصیلکرده و دنیا دیده هستند .

حالا این شنیدن داره:

دختر خالم که چند ماه پیش حامله شد انقدر خوشحال شدم که بهش زنگ زدم و گفتم مبارکه . ایشالله خدا صحیح و سالم برات حفظش کنه . خوشحالم که بلاخره حامله شدی . اون فامیلمون که بفهمه حامله شدی  از حرفش ( اجاق کور بودنمون ) شرمنده میشه . حالا من که هیچ. اقلا خدا رو شکر تو حامله شدی گلم.خدا واست نگهش داره.

تا چند روز پیش که خالم رو دیدم و بهش میگم : خاله جون دختر خالم حالش خوبه ؟ نی نیش خوبه ایشالله ؟میگه آره خوبن . میگم نی نی دخمله یا پسر؟

میگه معلوم نیست . سونو نشون نداد. میگم خاله الان 5 ماهشه که. الان باید نشون بده. حالا عیبی نداره ماه دیگه ایشالله نشون میده . میگه نه . سونو دیگه نمی کنه همون اول سونو کرد  تموم شد چون دکترش گفته چون قبلا تیروئید داشتی اشعه برای خودت و بچه خوب نیست . نباید سونو کنی.

ایشون ها همه از بچه های بالا شهر هستن و همشون با کلاس هستن. همشون هم متمول هستند و خونه های آنچنانی و ماشین های آنچنانی سوار میشن. تو این گرونی و قیمت بالا که آدم سوار تاکسی میشه خدا تومن باید پول تاکسی بده مسافرت اروپا و آمریکا و دور دنیاشون کنسل نمیشه.

آخه من چی بگم ؟؟؟

پس سونوی غربالگری مرحله اول و دوم رو انجام نمیده ؟؟؟

کدوم دکتری سونو رو غدقن میکنه . اونم تو این مرحله. کی باور میکنه که ایشون فقط یه بار اونم برای ضربان قلب رفته سونو ؟

چرا اینطوری رفتار میکنند؟

من پر توقع هستم یا ذوقم زیاده؟ شاید پر رو هستم.

آخه سونوگرافی که اشعه نداره.

آخه سونو گرافی  اولترا سونیک که اشعه اینطوری نداره . اسمش روش هست" اولترا سونیک". من این رو به کی توضیح بدم؟

وقتی آدم همچین حرفی میزنه یعنی فرض میکنه طرفش بیشعوره؟؟؟

دلم شکست فقط گفتم باشه . ایشالله صحیح و سلامت باشه دختر و پسرش مهم نیست.

آخه واقعا فرقی به حال کسی نمی کنه که بچه دختر خاله من دختر باشه یا پسر باشه برای هیچ کس فرقی نمی کنه .مثلا من ناراحت میشم ؟

خدا شاهده که همه من رو میشناسن . من دلم رضا نیست که بچه ای آسیب ببینه.

بعضی ها میگن احتمالا پسره میترسه چشم بخوره یهو دختر بشه.

مثلا ببخشید بی ادبیه مگه اونجای بچه به حرف من میفته ؟؟؟

آخه اینا چی فکر میکنند؟؟

من چی بگم ؟؟

خــــــــــــــــــــــــــــــدا ؟؟؟؟

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

نازبانو
12 دی 92 17:24
حتما بافتش که تموم بشه عکسشو برات میزارم الان پاپوشو بافتم با یه 30 سانت از شال
fariba
14 دی 92 0:33
سلام الهام جان.با تمام غصه ای که تو دلمه از خوندن مطلبت غش کردم بس که خندیدمچه میشه کرد.بعضی آدم ها عقایدی دارن که آدم سر در نمیاره.از آشناییت خوشحال شدم
مامان ناديا
15 دی 92 19:44
سلام عزيزم اي بابا از دست اين فک و فاميل که هيچي نگو تا وقتي مجردي مي گن ترشيده وقتي ازدواج کردي مي گن کي ميزاد وقتي بزاد کي ..... با همه چي ادم کار دارن تو به خودت نگير اگه به دهن اينا نگاه کني نبايد يه لقمه غذا بخوري والا انشالله همه چي درست ميشه و دهن همه بسته به قول مامانم ميگه بدون اذن خدا يک برگ هم از درخت نميوفته حتما حمکتيه راستي لينک شدين اگه خواستي لينکم کن دوستم موفق باشي
رز
17 دی 92 14:39
مردمن دیگه الهام جون،همش تو توهم چشم خوردنن
فاطمه
18 دی 92 15:15
آی گفتی به قول تو یه سری وقتی اینجوری رفتار میکنن حالم ازشون بهم میخوره جاری بدبخت من هم به همه الکی گفت دختره بعد که خیر سرش زایید معلوم شد پسره به جهنم چه فرقی به حال مردم میکنه خدا همه این بدبخت ها رو شفا بده